Telefonische bereikbaarheid verbeteren
Logo Franciscus

Door de voorbereidingen op een nieuwe telefoniecentrale en de overgang naar het Franciscus Contact Centrum zijn er op de algemene nummers van het ziekenhuis wat langere wachttijden. 

Er wordt hard gewerkt aan verbetering van de bereikbaarheid, zowel voor patiënten als verwijzers. Verwijzers kunnen gebruik maken van de Franciscus Artsenwijzer, een handige app die u toegang biedt tot overleg- en spoedlijnen van de vakgroepen, evenals contactgegevens van verpleegkundig specialisten en physician assistants van Franciscus. Hierdoor kunt u de wachttijden via de algemene nummers van het ziekenhuis omzeilen. 

Onze medisch specialisten gebruiken de Artsenwijzer ook om contactgegevens van verwijzers in de regio op te zoeken. We raden daarom alle gebruikers aan om hun eigen gegevens regelmatig te controleren en aan te geven hoe u het beste bereikbaar bent voor elkaar. Denk daarbij aan het aangeven van het nummer van uw overleglijn op het bandje of het toevoegen van een mobiel (werk)telefoonnummer. Meer informatie over de Artsenwijzer vindt u hier.

Vragen en meldingen
Wanneer u problemen ervaart met de bereikbaarheid, dan horen wij dit graag via transmuraal@franciscus.nl.