
Franciscus Focus heeft als doel het verbeteren van de toegankelijkheid en service van de planbare zorg voor de patiënt.
Voor elke patiëntgroep wordt de patiëntreis in kaart gebracht en worden gerichte aanpassingen gedaan om de patiëntreis te optimaliseren. Patiënten delen hun ervaring met de ontvangen zorg via vragenlijsten (PREMs). Naar aanleiding van deze aanpak zijn bijvoorbeeld de live voorlichtingsbijeenkomsten voor knie- en heupartrose geherintroduceerd, wordt een verpleegkundig consulent orthopedie ingezet om patiënten te begeleiden in het proces vanaf verwijzing tot nazorg en zijn de patiëntfolders herzien. Daarnaast is er een nieuwe afdeling voor Focus patiënten die na een ingreep één nacht in het ziekenhuis verblijven; afdeling ‘Kort Verblijf Focus’ (samenvoeging Orthopedie en Short Stay). Patiënten waarderen de zorg van Franciscus Focus gemiddeld met een 8,6. Lees hier de ervaring van patiënt Henk van der Zon (81) uit Maassluis.
