Verwijzen via Overige zorgvragen
Logo ZD

In het zorgvraagmenu van ZorgDomein staat bij elk specialisme de optie ‘overige zorgvragen’, om patiënten te verwijzen wiens zorgvraag niet in het menu staat. 

We willen u verzoeken om dit alléén te doen wanneer de juiste zorgvraag niet beschikbaar is. Via ‘overige zorgvragen’ wordt veelal het reguliere verwijsproduct van het desbetreffende specialisme getoond, wat niet altijd de meest geschikte optie is voor de patiënt. 

Voorbeeld: een patiënt met incontinentie klachten kan via de zorgvraag ‘incontinentie/prolaps’ naar de Gynaecologie verwezen worden met een specifieke verwijzing ‘bekkenbodemcentrum’ of ‘totaalruptuur spreekuur’. Wanneer een huisarts naar ’overige zorgvragen’ navigeert, dan worden deze opties niet getoond. De patiënt komt middels een reguliere verwijzing dan niet op het juiste spreekuur terecht. Dat is jammer omdat de patiënt niet direct goed geholpen kan worden en nogmaals terug moet komen.
 

Juist verwijzen via ZorgDomein
  • Verwijzen met eigen AGB
    Verwijs (als vaste huisarts) altijd met uw eigen (persoonlijke) AGB-code om te zorgen dat de verwijzing tijdig en automatisch bij ons binnenkomt. Zo wordt veel handmatig werk bij de ontvanger van de verwijzing of aanvraag voorkomen.
  • Praktijk AGB code
    Verandert de AGB code van uw praktijk? Geef dit dan door aan ZorgDomein. Zij kunnen de praktijk AGB code aanpassen in ZorgDomein.
  • Waarnemers/POH/assistenten/basisartsen
    Sommige waarnemers werken voor verschillende praktijken. Aan waarnemers vragen wij te verwijzen namens de huisarts voor wie zij waarnemen, via ‘werken namens’ in ZorgDomein. Op deze manier komt de terugkoppeling over de patiënt bij de juiste huisartsenpraktijk terecht. Dit geldt ook voor POH, assistenten en basisartsen ▸Lees meer over het machtigen van medewerkers en ‘werken namens’